2016. július 5., kedd

Kritika #4 - Shingeki no Kyojin

Konichi wa!^^/

 Baromi sokan kértétek, hogy fulmkritizáljam meg a Shingeki no Kyojint, azaz ismertebb nevén az Attack on Titant, amit én sose mondok, mert az Shingeki no Kyojin.:D Nyah, de nem pofázok tovább feleslegesen, hanem bele is vágok.^^


 A Shingeki no Kyojint sokan horrorként kezelik, pedig szerintem egyáltalán nem mondható annak. Sokkal inkább egy vérengzősebb fantasy, hiszen egy alternatív világban játszódik, melyben az embereken kívül más lények is élnek. Emberevő óriások, amelyek mindenki életére törnek. Csupán néhány fal képes megmenteni a gyengébbeket, melyekben évtizedeken át semmilyen támadást nem észleltek, és ezért nem is nagyon foglalkoztak az óriás nevű jelenséggel. A belső részt védő katonák legalábbis semmiképp. Azonban akik kint próbálnak meg megküzdeni velük, mindig súlyos vereséggel térnek vissza. Mármint, aki visszatér. Rengetegen felnéznek rájuk, köztük Eren Jaeger, aki (kis spoiler) édesanyja elvesztése után mindenképp be szeretne állni közéjük. Az ő szemszögéből figyelhetjük a további eseményeket, amelyek nem kis meglepetéseket tartogatnak számunkra...


 A történet rendkívül egyedi, így nem is csoda, hogy olyan sok anime kedvelő egyik kedvenc darabjává vált, rendkívül rövid idő alatt. Rengeteg meglepő fordulatot tartogat az olykor előforduló kiszámítható események mellett, melyeket a különleges karakterek tesznek még érdekesebbé. Azonban néhányukkal már vannak gondjaim, köztük rögtön a főszereplővel, Eren Jaegerrel, akire bár rengeteg anime kedvelő hölgyemény veri a nyálát, megjegyzem, jogosan, (néha az én fejemben is megfordult, hogy úgy megölelgetném a kis pofiját ouo) iszonyatosan felelőtlen, nagypofájú, és emiatt kissé unszimpatikus néhány megmozdulása. Persze, sok mindent okkal tesz, és mivel ismerjük a háttértörténetét, jobban megértjük, de akkor is.:D Vannak egyébként rendkívül érdekes és szerethető karakterek, melyeket szerencsére mind emlékezetessé tettek, és pont eléggé megismerhetjük őket, illetve betekintést nyerhetünk Mikasa, (aki az egyik legszimpatikusabb szereplő számomra) Armin (aki pedig olykor kissé idegesített, de mégis nagyon jóindulatú szereplő) és Eren kapcsolatának kialakulásába is, úgyhogy ez külön pluszpont.


 A grafika szép, még az óriások kissé darabos mozgása is jól van megoldva, habár néhány külseje számomra kissé nevetséges, ami annyiban hiba, hogy ezek mégiscsak emberevő szörnyetegek, akik rettegésben tartják az emberek életét. Mégis rengeteg jobbnál jobb memet szültek, amin nem csodálkozom, viszont szerintem ez nem pozitívum az amine szempontjából. Az viszont tetszik, hogy nem ugyanolyanok, hanem teljesen különbözőek, ez által emberibbek, közelebb állnak hozzánk, és így még inkább ellenünk kovácsolják őket. Abszolút igényes és ötletes az egész egyedi atmoszférája, világa.


 Rengeteg embernek főként az első opening jött be inkább, de én az endingért vagyok oda, ami szerintem valami fantasztikus. Mind a képi világa iszonyú hangulatos a maga egyszerűségével, mind a zenéje. Ezt azért említeném meg külön, mert nagyon ritkán ragad meg egy-egy animés zene, de ha igen, akkor nagyon.:D (és iken, itt teljesen szubjektív vagyok, gomenne)


 Az anime egyébként nincs befejezve, elvileg tavaszra várható a második évad, ami külön öröm, hiszen tényleg rengeteg nyitott kérdéssel fejezték be az elsőt, remélem, ezekre majd fény derül, és nem fogja lerontani a minőségét. Mert bár a Shingeki no Kyojin nem tökéletes, mégis kellőképpen alapos és izgalmas, megfelelő mennyiségű humorral és drámával fűszerezve.


 Mindenképpen ajánlom azoknak, akik szeretnének valami egyedibe belekezdeni, és kicsit belekóstolni egy rettegésben tartott világba, hiszen nagyon keratív és szerethető!^^

Ennyi lettem volna mára; Fujimi

8 megjegyzés:

  1. Ezt az animét konkrétan négy epizód után kaszáltam. Nagyon nem jött be.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt az animét vagy nagyon szereti az ember, vagy nagyon nem.:D Nincsen ezzel semmi gond.^^

      Törlés
  2. Jövő tavasz lesz kész a Kanaberi of the Iron Fortress miatt.

    VálaszTörlés
  3. Yay :D Egyébként igen, két véglet van, vagy nagyon utáljuk, vagy már a második epizód linkjére fangörcsölve keresünk rá :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, én vagyok az egyetlen köztes állapot.:D Mindenesetre tényleg egy zseniális darabnak tartom.^^

      Törlés
  4. Húha, ezt sem mostanában láttam. :D Engem annyira nem taglózott le, igen sok shounennel találkoztam már, ezért valahogy nem emelkedik ki közülük. Azért a második évadot biztos megnézem (ha kijön), mert van potenciál a történetben, de biztos, hogy nem lesz kedvenc. :)

    xxx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem láttam túl sok shounent, talán ez lehet az oka annak, hogy ennyire megdicsértem a hangulatát. Na, majd pótolom a hiányosságokat.-u-

      Törlés